FIT FOREVER / TRAIN LIKE AN ACTION HERO book

This is a free-for-all discussion area, with no set topic, just anything & everything DOLPH!

Moderator: Moderators

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby Jox on 17 Apr 2011, 21:30

riotgirl77 wrote:OMG that middle pic is Dolph/Hans as a baby!?!?! :)

I assume so... :wink:

Image Image
User avatar
Jox
Site Admin
 
Posts: 23058
Joined: 08 Nov 2003, 23:03

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby Jox on 18 Apr 2011, 15:45

Here is the domain name of the company he set up to develop and distribute his organic vitamins and supplements (not sure when its gonna be launched much later than the book, as far as I know it's not ready yet though he's been working on it for a few years now with his brother in law).
http://www.dolphlundgreninternational.com/
User avatar
Jox
Site Admin
 
Posts: 23058
Joined: 08 Nov 2003, 23:03

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby Geoff on 23 May 2011, 11:32

Oh hells bells I haven’t been looking forward to a book this much since Vern did his Seagalolgy book (for different reasons tho obviously) :D So I am still a little confused if its an Aug or Nov release date and if its in English or not. Or don’t we know 100% yet?
- Lets be honest. This is just a case to you, to me its more. Much more! and if you try and take this disk I'm going to hit you very, very hard!
User avatar
Geoff
Regular
 
Posts: 520
Joined: 03 Aug 2007, 09:42
Location: Ipswich, UK

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby Jox on 04 Jun 2011, 11:43

So the Swedish edition of the book should be... in Swedish. Dolph is likely gonna promote it in Sweden this August or September. It's in talks with publishers to be translated and released in America and Europe, which would not likely happen before the next year.
User avatar
Jox
Site Admin
 
Posts: 23058
Joined: 08 Nov 2003, 23:03

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby Jox on 02 Jul 2011, 00:52

Dolph will promote his book in a seminar at the Göteborg Book Fair (September 24-25)
http://www.goteborgdaily.se/entertainme ... -book-fair
User avatar
Jox
Site Admin
 
Posts: 23058
Joined: 08 Nov 2003, 23:03

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby T100 on 04 Jul 2011, 16:47

Hey jox, has Dolph come up with a back up plan for September? By that I mean say TE2 starts shooting in September, Will he stop promo for the book, or will he take a few days out of shooting for promo :?:
T100
Member
 
Posts: 47
Joined: 28 May 2011, 20:44

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby Jox on 04 Jul 2011, 17:01

Stop worrying Dolph isn't Van Damme he's not gonna blow off TE2 for any reason (even to promote his book, which at the worst he can still promote from location as he's not gonna be on set every day or from day 1) and he always have back up plan. But really, say TE2 starts shooting in September, then it's very likely to be end of September, AT THE EARLIEST. And again I wouldn't be surprised if it was pushed back to October or November, they've only hired the director and this is a big production how could they do a good prep and be ready for rolling cameras in September? I think September is more of a start date for actual pre-production, this summer they'll likely cast, fix the script and do first location scouts...
User avatar
Jox
Site Admin
 
Posts: 23058
Joined: 08 Nov 2003, 23:03

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby T100 on 04 Jul 2011, 17:46

Jox wrote:Stop worrying Dolph isn't Van Damme he's not gonna blow off TE2 for any reason (even to promote his book, which at the worst he can still promote from location as he's not gonna be on set every day or from day 1) and he always have back up plan. But really, say TE2 starts shooting in September, then it's very likely to be end of September, AT THE EARLIEST. And again I wouldn't be surprised if it was pushed back to October or November, they've only hired the director and this is a big production how could they do a good prep and be ready for rolling cameras in September? I think September is more of a start date for actual pre-production, this summer they'll likely cast, fix the script and do first location scouts...



Please tell mw Dolph doesnt have any dogs that get sick very often :mrgreen: :mrgreen:
T100
Member
 
Posts: 47
Joined: 28 May 2011, 20:44

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby Jox on 18 Jul 2011, 18:36

From Dolph (in Swedish, introduction excerpt?):
http://www.svb.se/bokfakta/debutant/dolph-lundgren
Höstens Böcker 2011 Vuxen (Facklitteratur)
Dolph Lundgren

DEBUTANT: Debutantförfattaren är 193 cm lång, väger 103 kg, är blond och blåögd, civilingenjör, har 3:e gradens svarta bälte i karate, är envis och tjurig som alla skorpioner, uppväxt i Sverige men bor i Los Angeles. Har två gulliga döttrar, 10 och 15 år gamla.
Ni läsare känner förmodligen igen mig från filmens värld, där jag mest skjutit maskingevär och klått upp folk. I ett drygt kvartssekel nu … Men långt innan jag ställde mig framför filmkamerorna var jag en vanlig svensk grabb som växte upp i en av Stockholms villaförorter. Min pappa, min stora idol som liten, var en manodepressiv snubbe som sedermera tog ut sina frustrationer på mig och min mamma, både med knytnävarna och en delikat psykisk terror. Något som fick »lille Hans«, som jag kallades på den tiden, att utvecklas till en fysiskt klen och osäker grabb i de tidiga tonåren. Jag rymde hemifrån, sniffade, begick inbrott och fick urusla betyg i plugget.
En dag såg jag en annons i en veckotidning där en vattenkammad Arne Tammer spände ut bröstet och lovade: Ge mig en kvart om dagen! Jag beställde genast hans brevkurs för att bli stark och atletiskt byggd. Tillsammans med polarna körde jag armhävningar tills tårarna rann. Så började min resa bort från en instängd värld, i vilken jag såg mig själv som det ständiga offret. En resa där idrott, studier och senare mötet med en viss Sylvester Stallone skulle förändra mitt liv för alltid.
Träningen har varit en så viktig del av mitt liv att det är svårt att förklara i ord. Efter uppmaning från familj, vänner och nu senast Bonniers har jag beslutat att berätta min historia, hur det hela började, om mina äventyr i Hollywood och framför allt hur jag har hållit mig i toppform under alla dessa år! En del självbiografi och en del instruktionsbok i fysisk träning, kan man väl säga.
Jag funderade på bokidén i många år. Att nu få skriva själva alstret har varit roligare, men även jobbigare, än jag trodde. Allt som jag gör i Sverige har ett speciellt värde för mig och därför vill jag att det ska bli personligt – och bra. Under arbetet har jag återupplevt mycket av känslorna från min uppväxt och ofta har slitet vid datorn avbrutits av både gapskratt och flödande tårar.
Jag har fortfarande skador kvar från alla tuffa träningsmoment vi fotade. 5 000 råa bilder! Men »en få int’ va blödig«, som man säger i Norrland.
Det ska bli spännande att se hur läsarna reagerar på min bok, tycker jag.

Dolph Lundgren
Titel: Fit forever – Träning som livsstil
Förlag: Fitnessförlaget


Jox wrote:Dolph will promote his book in a seminar at the Göteborg Book Fair (September 24-25)
http://www.goteborgdaily.se/entertainme ... -book-fair

10.30–10.50
Träning med Dolph

Som spinkig tonåring upptäckte Dolph Lundgren träningen och hur den gav honom en ny kropp och bättre självkänsla. Men hur kan den drygt 50-åriga filmstjärnan fortfarande vara så vältränad? I boken Fit forever tipsar han om hur man når toppformen – och behåller den för alltid.

http://www.jamesbond007.se/svensk/events.asp?id=2835
http://www.bok-bibliotek.se/Global/2011 ... vsstil.pdf
User avatar
Jox
Site Admin
 
Posts: 23058
Joined: 08 Nov 2003, 23:03

Re: FIT FOREVER Dolph's fitness book coming in August 2011!!

Postby preacher on 18 Jul 2011, 23:48

Dolph will promote his book in a seminar at the Göteborg Book Fair (September 24-25)


This fair is THE book fair in Sweden.
User avatar
preacher
Regular
 
Posts: 368
Joined: 22 May 2004, 20:35
Location: Stockholm, Sweden

Re: FIT FOREVER: book in Swedish stores August 9, 2011!!!

Postby Jox on 27 Jul 2011, 15:44

The book should be out on August 9 (though the site still says the 16th?) by the way.

Since I'm not much of a Swedish speaker, please send me a Private Message or even rather an Email at dolph.ultimate at gmail.com if any one of you Swedes would like to help me write a review. ;)
User avatar
Jox
Site Admin
 
Posts: 23058
Joined: 08 Nov 2003, 23:03

Re: FIT FOREVER: book in Swedish stores August 9, 2011!!!

Postby Mosquito on 29 Jul 2011, 15:02

Yeah, what about dolphage? He's AWOL. Outrageous!
User avatar
Mosquito
Site Admin
 
Posts: 2163
Joined: 08 Nov 2003, 18:23


Re: FIT FOREVER: book in Swedish stores August 9, 2011!!!

Postby T100 on 03 Aug 2011, 21:33

hey jox, already got u covered on VDF, posted it a few mintues ago, def a vid worth sharing! :)
T100
Member
 
Posts: 47
Joined: 28 May 2011, 20:44

Re: FIT FOREVER: book in Swedish stores August 9, 2011!!!

Postby Mosquito on 04 Aug 2011, 00:26

*gasp*

I want that book. When is it available in English or German?
User avatar
Mosquito
Site Admin
 
Posts: 2163
Joined: 08 Nov 2003, 18:23

PreviousNext

Return to General Discussion

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests